Search

Jumat, 08 Juli 2011

Contoh Surat Lamaran Kerja

Attention To:
HRD Manager
Muhammadiyah University Of Purwokerto
Jl. Raya Dukuhwaluh
Purwokerto

Dear Sir/Madam,
I have read from your advertisement at Kompas that your university is looking for lecturer. Based on the advertisement, I am interested in applying application for Engineer position according with my background educational as Informatic Engineering.
My name is Susilo Utomo, I am twenty years old. I have graduated from Informatic Engineering of Department on March 2007. My specialization in Informatic Engineering. I consider myself that I have qualifications as you want. I have good motivation for progress and growing, eager to learn, and can work with a team (team work) or by myself. Beside that I posses adequate computer skill and have good command in English (oral and written).
With my qualifications, I confident that I will be able to contribute effectively to university. Herewith I enclose my :
1. Copy of Bachelor Degree (S-1) Certificate and Academic Transcript.
2. Curriculum Vitae.
3. Copy of Job Training Certificate from Unocal Indonesia Company.
4. Recent photograph with size of 4x6
I would express my gratitude for your attention and I hope I could follow your recruitment test luckily.
Sincerely yours,

Susilo Utomo
____________________________________________________________________________________
Perhatian Untuk:
HRD Manajer
Muhammadiyah University Of Purwokerto
Jl. Raya Dukuhwaluh
Purwokerto

Dear Sir / Madam,

Saya telah membaca dari iklan Anda di Kompas bahwa universitas Anda sedang mencari dosen. Berdasarkan iklan, saya tertarik dalam menerapkan aplikasi untuk posisi Insinyur sesuai dengan latar belakang saya pendidikan sebagai Teknik Informatika.

Nama saya Susilo Utomo, saya dua puluh tahun. Saya telah lulus dari Teknik Informatika Departemen pada Maret 2007. Saya spesialisasi di bidang Teknik Informatika. Saya menganggap diri saya bahwa saya memiliki kualifikasi seperti yang Anda inginkan. Saya memiliki motivasi yang baik untuk kemajuan dan berkembang, bersemangat untuk belajar, dan dapat bekerja dengan tim (team work) atau sendiri. Selain itu saya dimiliki keterampilan komputer yang memadai dan memiliki perintah yang baik dalam bahasa Inggris (lisan dan tertulis).

Dengan kualifikasi saya, saya yakin bahwa saya akan dapat memberikan kontribusi secara efektif ke universitas. Dengan ini saya saya melampirkan:

1. Copy Sarjana (S-1) Sertifikat dan Transkrip Akademik.
2. Kurikulum Vitae.
3. Copy Sertifikat Kerja Praktek dari Unocal Indonesia Company.
4. Foto terakhir dengan ukuran 4x6

Saya akan mengungkapkan rasa terima kasih atas perhatian dan saya berharap bisa mengikuti tes rekrutmen untungnya Anda.

Hormat kami,



Susilo Utomo

Tidak ada komentar:

Posting Komentar